Robyn släpper nytt

19 Feb

En ny skiva från hela Sveriges lilla gunstling är snart i röret (på tiden). Finns en låt ute nu! Är det nåt att ha tro? Jag är lite delad… det låter asbra (fast det gränsar nästan till sommartramsigt.. linjen är hårfin) men jag vet inte om det talar till mig på samma sätt som hennes förra skiva gjorde. Frågan jag ställer mig är om man kan rädda en halvbra låt bara genom att produktionen är fet och att det är just Robyn som gör den? Versen är riktigt bra men låten brister i refrängen. Det är där sommartramset kommer in! Men lyssna och avgör själva. Jag kommer förmodligen höra den massa på radio och tillslut älska den iallafall… Men det är än så länge bara skrivet i stjärnorna.

Robyn – No hassle

2 svar to “Robyn släpper nytt”

  1. Elin februari 20, 2010 den 6:46 f m #

    Hmmm.. nä.. jag blev inte överlycklig. Alltså jag gillar Robyn, verkligen, hon är cool och häftigt och en riktig förebild. Fast jag gillar hennes mer dansiga Teddybears-låtar bättre. Reaggea rytmen kändes inte rikigt övertygande.

  2. Jonathan mars 1, 2010 den 11:35 e m #

    Har det senaste året lyssnat på ett bra album (dock inte alls samma genre som ovanstående) som jag tror du skulle gilla! Bandet heter ”Tape”, albumet ”Opera”. Har själv aldrig hört något liknande; så avslappnande och välljudande.
    Vet inte om det finns på spotify, hittade det själv på västerås stadsbiblioteks utmärkta musikavdelning.

    Förresten, snart kommer Pat Metheny och Jaga Jazzist till Zürich och spelar finfin musik (inte samtidigt). Snacka om att jag gillar kulturlivet här!

    /J

Kommentera

