Något försenad!

4 Feb

Men här är den! Max officials galan! Efter mycket om och men och funderande så har jag kommit fram till vilken musik som var bäst 2009. Just nu lever jag i stunden med den fantastiska låten Life is White med Big star. Men nu ska vi släppa det!

Årets album: Blir flera stycken. Jag kan inte välja..

Local Natives – Gorilla Manor. För att dom tog grejen som Fleet foxes gjorde ett steg till. Fantastisk körsång, skitbra låtar, bombastiska trummor.

Karen O and the kids – Where the wild things are  motion picture soundtrack. Det här albumet ger mig allt jag behöver när som helst! Barn i vargkostym ger: Primitiva vrål, Lekfullhet, Allvarlig ledsenhet och fantastiska gitarrer.

Jag skulle kunna välja tusen album till… Men det är verkligen dem här albumen som slagit mig hårdast i år. Så är det med det!

Årets låt: Här väljer jag bara en. Det är förutsägbart men skitbra!

Animal collective – My girls. För att den är så fruktansvärt snygg, medryckande, knarkig och heeelt helt underbar!

Om ni vill lyssna på de utvalda alstrena så klickar ni på bilderna.

Det var allt för i år! Vi syns det nästkommande.

*applåder*

2 svar to “Något försenad!”

  1. Elin februari 5, 2010 den 4:28 f m #

    Applåd! Jag har inte lyssnat på något av de albumen. Tjing 🙂

  2. Orpon februari 7, 2010 den 8:14 f m #

    Fint!

    Min favorit på Merriweather är nog Brothersport. Annars är EP:n de släppte nyligen helt sjukt bra. Lite lugnare dock.

Kommentera

