Hohoo!

6 Jan

Här har det varit tyst som i graven, Yepp!

Men nu är jag tillbaks på banan igen efter all jul som formligen sköljt över landet..

Julen har vart trevlig må jag säga! Men det är nästan ännu trevligare att komma tillbaks till Göteborg och få komma igång med allting igen! Nytt år, nya tag! Är just nu mitt uppe i ansökningsdjungeln..

Sitter och reder ut vilka skolor jag ska söka till i höst samt fyller i formulär, planerar vad jag måste ha fram för papper (lyckligtvis inte så många längre eftersom de flesta skolorna har ansökning på internet. Hurra för Internet!!) o.s.v… Det är nice! Det är nice att äntligen ha fått fram motivationen till det igen.. Senast en vecka före jul var jag as-opepp på att göra sökningsdrevet den här våren igen.. Men nu är det andra bullar! Det var bra att vara hemma i Västerås och få tänka över saker och ting. Well.. så dom skolorna jag kollar på är:

Ljungskile, Billströmska, S:t Sigfrid och Sommenbygden. Jag hoppas det är bra skolor! Jag sökte två av dem förra året och dem gav ju ett rätt gott intryck tyckte jag..

Men sen är det detta med sökningslåtar. GUD!! Jag gillar inte att sitta och välja ut dem… Har kommit på iallafall en jag ska spela hittills. What is this thing called love. Den är så grym och vispar är en positiv sak för mig. Jag hanterar dem väl. Men visplåtar kan man inte bara ha… måste komma på nån annan bra standard.. Old devil moon kanske skulle vara sjysst att spela? Och så helst nån lite poppigare låt.. det får väl bli chicken eller nåt annat tråkbjäfs =P.. nej fy tusan.. chicken går nog fetbort i år tror jag… well. Om ni har några bra förslag så säg gärna till!

År 2010 kommer bli ett bra år tror jag!

Jag är positiv till Western! Det älskade bandet… Jag tycker om att spela med dem så otroligt mycket… enda lilla problemet vi har nu är att både våran basist och våran kära trumpetare, pianist, alltiallo har sagt hej och gör numera annat…

men det kommer lösa sig! Bara vi får tag i en bra basist…

Dags att sova nu. Men det känns bra att chittchatta här igen! =)

Ett gott år önskar jag er mina vänner!

Låt 2010 bli det balanserade året! Pilatesbollar åt alla!

Låt 2010 bli det balanserade året! Pilatesbollar till alla!

Ett svar to “Hohoo!”

  1. Elin januari 7, 2010 den 12:17 f m #

    Hahahhaha, den där bilden är verkligen spexig. Om man tänker sig att du är 9 år känns den ännu mer rätt. 🙂
    )
    Jul är najs. Folkis är najs (när man kommer in). Chicken ÄR najs. Men uttjatad. PUSS!

Kommentera

