Hits for kids?

25 Nov

Jag kommer ihåg första gången jag hörde Maskinen. Det var när jag stog i tvätthallen på jobbet och tvättade en grävmaskin när Alla som inte dansar dök upp i mina radiohörselkåpor. Jag fånlog och dansade hela låten igenom. Sånt ös!!! Inget annat i Hiphopsverige har lyckats leverera något dylikt sen dess. Dem har verkligen ett eget sound som kan få vem som helst att skaka rumpan.

Texterna är ju ett kapitel för sig som lyckats dra på sig medias spotlight samt en polisanmälning… Men det är väl sånt man får räkna med om man skriver om sånt som är svårskämtat. Själv ser jag till ex. låten pengar som en helt fantastisk kommentar till dem rådande värderingarna inom hiphopvärlden. Money, cash, hoes blir bakvänt så det bara skriker om det! Framförallt i kombination med videon. Otroligt roligt (och välbehövligt)

Sen så är det ju sjukt mycket kids som gillar musiken.. Men det är väl främst för hitkänslan. Det är ju inte riktat till barn, precis som att inte Markoolio riktade sig till barn från början heller =P

Well. Maskinen är ett fenomen. Ett älskat och ett hatat sådant och det ska bli spännande att följa deras fortsatta karriär!

Kommentera

