90-tals rappare som aldrig fick kontrakt.

21 Nov

Jag kom över lite promo-bilder av Grängesbergs bördige rapparen Sleezyfleece. ”På 90-talet var jag stor som fan runt Grängesberg” säger han när jag ringer upp honom och frågar lite. ”Jag var tillomed och gigade på Krylbos pizzeria en gång”.

Tyvärr så kom han aldrig särskilt långt. Han åkte in och ut på kåken för diverse brott. Mopedfylla, Snatteri, Cykelfylla, Gångfylla, Bakfylla.. Det satte stopp för Sleezyfleece’s karriär och numera lever han ett lugnt liv med sina homies i G-hooden som han kallar Grängesberg.

 

"En för bruket alla för betongen" - Sleezyfleece

"En för bruket, alla för betongen." -Sleezyfleece

"What's up my homies? En gång hookade jag med folk från Borlänge. Det var ju jävligt fett!"

3 svar to “90-tals rappare som aldrig fick kontrakt.”

  1. Mimmi november 21, 2009 den 3:46 e m #

    Haha! Jag döör…!=)

  2. Fredrik november 22, 2009 den 9:52 f m #

    Haha =D underbart!

  3. Henrik december 3, 2009 den 12:17 e m #

    Haha, hade missat det här Max även om jag såg dig på festen. Så jäkla bra! Peace bro’…

Kommentera

