Att förlika sig med omständigheter och om lax i brevlådan

18 Nov

Idag känner jag ett lugn. Inte alls stressad över nånting. Det är inte likt mig! Men jag gillar det skarpt =)

Helt plötsligt känns det inte så farligt att Western har strandat för en stund. Det bandet var ju det jag la väldigt mycket energi på innan.. Men nu har jag nog ställt om och facear the facts. Vi kommer inte komma nånvart om vi inte får leka utan krav igen. Det behöver vi och  nu har jag förstått det. Skönt! Har gått runt som en äggsjuk höna med prestationsångest hela hösten och vart less på att musicerandet har stannat av… Men man kan inte göra allt samtidigt =).

Fick lax hem i brevlådan idag! Nej… naturligtvis kom den inte genom brevinkastet.. Utan i en stor frigolitlåda. Tillsammans med en Whiskycheddar ost. Så gott med lite gourmétgrejer! Ett supékort som jag glömt av. Fick i Julklapp av jobbet förra året. Tack jobbet!

Så nu har jag myst med lax och ost… Mums!

Gourmét eeh... Hade tyvärr inget att göra sås på. ingen potatis heller så det fick bli pasta med lax. Fatta den med grön pesto!!! mmmm... Imagine.

 

 

5 svar to “Att förlika sig med omständigheter och om lax i brevlådan”

  1. malena november 18, 2009 den 8:41 e m #

    Förklara för mig. Jag har inte hängt med. Vad har hänt med Western? Paus, slutat helt eller nåt annat konstigt?

    • moochiecoochie november 18, 2009 den 10:51 e m #

      Nja. Vi har inte slutat… Vi tar det bara lugnare. Våran sångare var påväg att bränna ut sig och behövde en paus.. Och sen har vi haft lite meningskiljaktigheter i bandet som gjort att vi tappat en medlem.. Men sånt är livet! Det går vidare =)

  2. Elin november 19, 2009 den 1:18 f m #

    Lax i brevlådan är tummen upp ! 🙂

    Sjukt bra när man kommer till ro med saker och ting, väldigt bra. Då kan kreativiteten börja flöda!

    (Skönt att slippas mötas av naughty dragon :P)

  3. Gustaf Lundh november 19, 2009 den 1:30 e m #

    positiv anda! du är bra max.

    det är viktigt att sänka sina prestationer. jag vet inte om jag lyckats med det själv. det går i perioder. lyckas jag med det i en vecka så är jag oftast väldigt nöjd och stolt :)..

    akta så du inte bränner laxburken på plattan. aint worth it. !

    ses ikväll =D

  4. Mimmi november 19, 2009 den 2:23 e m #

    Godislax Max!=) Vill jag också ha, fast jag är mest glad för att min dator ville leva igen efter kaffeincidenten…:O Peace

Kommentera

