Göteborg-Malmö-Köpenhamn och så hem igen.

11 Okt

Hejsvejs! Denna helgen har jag varit ute o rört på mig i världen! Fast det inte är så långt rent geografiskt känns det faktiskt som om man kommer långt utanför nordens gränser när man åker till Köpenhamn.. Det är en sån extrem skillnad i hur folk beter sig och hur lätt dem verkar ta på saker o ting.. gött att få komma dit i sorglöshetens tecken!

Så.. Jag, Gustaf, David o Petra fräste ner i maklig takt mot första stopp Malmö där vi skulle få sovplatser hos en av Gustafs vänner. I Köpenhamn fick vi uppleva förnedringen av en hel stad fylld med glädjerusiga danskar som som skrek ”Zlaaaaeetttaann aer en blajskfafli nånting nånting” . Lite trist men vi lyckades besöka 5 mysiga pubar i staden innan vi begav oss till Malmö vid fyra snåret för att sova..

Härlig resa var det! Fångade den i bilder med min nya kära vän som min bästa flickvän lånat ut till mig på obestämd tid! =D En härlig reskamrat som heter Fujifilm S5700.

En riktig goding! Lättare än en systemkamera, Mer avancerad än en kompakt.

En riktig goding! Lättare än en systemkamera, Mer avancerad än en kompakt.

Och här är då några av bilderna…

DSCF8249

DSCF8254

DSCF8276

Men fy… här hade jag skrivit jätteintressanta saker.. så hängde sig sidan när jag skulle publicera =(..

Nu får det bli en kortversion.

Jag mår: Bra!

Jag ska: Till Eskilstuna på grävmaskinskurs hela veckan. Västerås blir staden att sova i.

Jag lyssnar på: Lyssnade nyss på Wilco’s nya skiva. Skitbra! Lyssnar just nu på house-remixer av Jackson 5.

Jag är: En klant som glömde bilnyckeln hemma när bilen står 1 mil bort. Men glad ändå! =)

Jag kommer: Publicera resten av Cph bilderna på fejjan när photo uploadern vaknar till liv.

Puss o godnatt!

2 svar to “Göteborg-Malmö-Köpenhamn och så hem igen.”

  1. Elin oktober 11, 2009 den 8:13 e m #

    Jag är glad att jag är din bästa flickvän, men det är ju lite synd om de andra flickvännerna kan jag känna.. eftersom du så tydligt favoriserar mig!
    😉
    Heh, snygge bilder. Kollar resten på fejjan!
    puss

  2. moochiecoochie oktober 11, 2009 den 8:41 e m #

    😉 det är svårt med rättvisa här i världen… det blir ju lätt favorisering!

    kyss

Kommentera

