The wind of change is blowing

30 Sep

Nu har det hänt omvälvande och radikala grejer här. En cykel är införskaffad! Nånting jag har tänkt på länge verkligen.. Men ja. Jag drar storyn från början.

Ungefär vid samma tid förra året så var vi på en hälsokontroll via jobbet. Mina värden var väldigt bra och fina. Hade god kondition o.s.v…

I måndags var jag på en uppföljning. Inte roligt. I princip samtliga mina värden hade gått åt fel håll. Konditionen var sämre, vilopulsen högre, kolesterolet högre, blodtryck o.s.v.

Så jag tänkte att här krävs radikala förändringar! (om jag inte gör dem radikalt och snabbt blir det inte av)

Tankar att köpa en cykel och börja cykla till jobbet började gro. Och blev så starka så att jag idag köpte en cykel och har beslutat mig för att sälja bilen! Det kommer bli både ekonomisk vinst och hälsovinst + att det inte tar så mycket längre tid sammantaget (göteborgs bilköer är ju ökända). Undrar varför man inte kommit till skott tidigare. Gött med uppryckning!

Här är då cykeln jag köpte! Tekniknörd som jag är så dreglar jag ju lite av specen… Hydrauliska skivbromsar, 24 växlar, superlätt alu-ram, borstad finish (dräggel) m.m…

Men visst. En teknikspec är ju ändå bara ord på papper… för det var inte förrän jag provcyklade den som jag verkligen bara föll pladask. Trodde aldrig att jag kunde få en sån kick av att cykla!! Shit den är verkligen helt fantastisk! Dessutom så har jag 2 års fri service på Sportspec där jag köpte den. Fantasiskt trevlig affär som verkligen ger en ett fantastiskt bemötande!

Så wish me luck med mitt nya cyklande =)

4 svar to “The wind of change is blowing”

  1. Orp september 30, 2009 den 6:48 e m #

    Gött!

    Jag köpte nyss en ny cykel. Jag bad specifikt att få den utan växlar. Är jag ett sär nu? 🙂

  2. Elin september 30, 2009 den 7:43 e m #

    Asbra baby, 🙂

  3. Orp september 30, 2009 den 7:51 e m #

    Tänkte inte på det där med backor. Sådana har vi liksom inte här.

  4. johan du vet vem oktober 7, 2009 den 10:38 e m #

    tjenna!
    Bra för dej min vän en cykel kan vara skönt att ha.
    Jag kanske skulle komma och hälsa på dej i Götet.
    Om du vill veta så har jag hoppat av Fridhem och tagot en paus från musiken ett tag. känns riktigt gött faktist. Är hemma i Sala och tar det lugnt.
    Du kan ringa mej på 022424155 om du vill snacka lite. Miss you! Kram

Kommentera

