Fnuleri..

28 Apr

I all svininfluensehets så sitter jag här och funderar på vad media nästa gång ska blåsa upp till människans och jordens undergång.

Blir det blåvalspest? ”Fear of the underwatercarried plague that will KILL US ALL!!!!”

Nåväl. Nog om sånt tjafs.  Nu blir det musik! 

Jag är i en jazzperiod just nu och jag har helt fastnat för Wynton Marsalis. Han och hans band producerar ett sånt oerhört sväng!! Det är verkligen helt otroligt. Så här lämnar jag en liten länk till mastodontkompilationen Live at the village vanguard från 1999. Den är absurd i det att det är konsert med Wynton varje kväll i en hel vecka och varje skiva är en kväll. Jag vet inte vem som orkar plöja alltihop på en gång (absolut inte jag). Men hursom så har jag tagit mig igenom skiva nr4 (onsdag) och den är helt grym!! Ta en kik och bedöm själva!

Wynton Marsalis – Live at the village vanguard

wyntonmarsalis06standingDas war alles. Puss!

Kommentera

