On the roooad agaaaain! *vissel*

11 Apr

Nu är jag inne på andra långbussresan den här helgen.. alltså buss är bra grejer! Gratis wifi, 230v uttag, billigare än tåget m.m.

Kanske inte riktigt lika bekvämt som tåg.. men fördelarna väger upp på kortare sträckor än 30 mil. Lätt!

Så. Jag åker bort från Linköping nu.. Har vart o hälsat på Elin sen i torsdags.

Det blev en riktigt nice vistelse med korsvandring igenom Linköpings centrum. Elins far gjorde en kungen och sa ”Kyrkorna i Malung har samlats här idag för att be för Linköping.”  2 gånger!  Jättekul och vääldigt charmigt =)

Annars har vi mest  hängt och lyssnat på musik.. Det blev lite Bob Broznan, Lite Flyleaf, Bright Eyes m.m… Det är fint att lyssna på musik tillsammans med nån. Uppleva den liksom!

Sen jammade vi folkmusik igår på en något udda trio: Virvel, Kontrabas och fiol.

Men sjukt kul hade vi o jag hade aldrig spelat folkmusik förut så det var en ny grym upplevelse!

Men nu sitter jag på bussen som sagt.. Jag ska till Västerås och det blir ganska mycket omväg.. Såg skylten mot Västerås i Norrköping och insåg att jag kunde ha vart hemma 2 timmar tidigare om jag hade tagit bilen. Men skit samma. Bil är dyrt och onödigt.. och jag har ju datorn, Pushing daisies (som jag snart ska kolla på), Spotify och allt möjligt här =)

Mig går det ingen nöd på minsann!

dsc00491

2 svar to “On the roooad agaaaain! *vissel*”

  1. Elin april 12, 2009 den 1:14 e m #

    hhahaha, ja min lille pappa, det är inte lätt i livet 🙂 lyssna på musik tillsammans är overawsome. I like! Pushing daisies, jag hoppas du gillar’t! 🙂

  2. Jonathan Fors maj 5, 2009 den 10:53 f m #

    Okej. Helt seriöst. Nästa gång du är i Linkan får du höra av dig innan 🙂
    Jag var i Västerås den 11 så du behöver inte oroa dig för påföljder för denna gång. Men passa dig! 😛

    /J

Kommentera

