Bra och anus

7 Apr

dsc00039dsc00042

 

 

 

 

 

 

 

 

Veckans lista på saker:

-Jag har numera en reell nedladdningshastighet på 12 mbit. YES som jag längtat!! Borta är modemhastighet, laggande youtube-klipp och allmän internetdepression. BRA! 

-Sökning på Fridhems folkhögskola den 15e och jag inser att jag har lite för lite tid för att repa in den obligatoriska låten… ANUS men det får gå ändå. Det är iallafall en fet låt! What is this thing called love? heter den.  

– Solen och våren är äntligen här! Wunderbar!! Men jag vågar inte riktigt lita på det lynniga Göteborgsvädret så ett litet Anus också. Imorse var det till ex. 0 gradigt helt plötsligt. Lurigt.

-Skateboard. Detta underbara färdmedel! Jag blir så glad av det! BRA!

-Longboard. Ytterligare ett fabulöst färdmedel (den riktiga innebörden av FF). Premiär i bästa backen i kvarteret mitt i natten i lördags. Bra skit.

– Påsken. Ledighet, Träffa fina människan och familjen. Jesus dog och uppstod. Kan det bli bättre?

Ramblin’ Jack Elliott, Bob Dylan, Songs that Dylan loved, Saint-saëns symphony no. 3. Det kan bara vara bra… 

Western. Är bara fina människor =)

-Skivbeställning! Oh yes det är supernajs! Här är listan på skivor som kommer.. skicka mig absolut inga Spoiler Spotifylänkar till Bob hunds senaste skiva. Den ska avnjutas i stillhet på plastdisk. 

Bob Hund – Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk

Loney Dear – Dear John

Art Blakey – Moanin’

Miles Davis – Milestones

Art Blakey – Free for all

Saint-saëns – Symphony no. 3

Frida Hyvönen – Until death comes

Frida Hyvönen – Silence is wild

Wilco – Sky blue sky

 

Men Anus är att dem inte kommit trots att jag beställde dem i onsdags. CDON! Vad gör ni med mina skivor?? Lyssnar ni sönder dem innan ni skickar dem? 

Anus är även att jag är så dålig på att uppdatera… Förlåt gott folk! Men nu får ni en feting =) 

 

Puss.

4 svar to “Bra och anus”

  1. Elin april 7, 2009 den 8:00 e m #

    Jag kan inte mer än instämma. Skateboard, sol, bra musik, påsk.. ja.. jisses 😀

  2. Ingemar Edfalk april 9, 2009 den 7:46 f m #

    Goddag i stugan. Hur går det med musikplanerna? De där Art Blakey skivorna du beställt har jag i vinyl någonstans på vinden tror jag.
    Ha det! Lyssna på Lester Bowies Brass Fantasy också. De var grymma på 90-talet iaf.

  3. Orp april 19, 2009 den 1:44 e m #

    Mycket fint med Art Blakey-beställningar!

  4. Max Lindahl april 23, 2009 den 4:23 e m #

    vilka blakeyskivor har du beställt Max? och jag håller med dig om att cdon kan vara sjukt sega. fick precis hem två skivor som jag glömt att jag hade beställt. men det var iofs en trevlig överraskning.

Kommentera

