Hyyeello weekend!

15 Mar

 

Oj oj oj vilken sjukt fin helg.. Elin var på besök fre-sön. Otroligt kul!  Allt möjligt spännande hände.. Promenader, Universeumar, Vin, Musik, Saccosäckar och massa annat! 

 

Fredag: Vi tog det bara lugnt… kollade på Goodbye Lenin som är så skön! Spännande att se hur långt man kan ta en lögn bara man är tillräckligt duktig.. =)  och så musik av Yann Tiersen.. mmmm! klicka på bilden så kommer ni till soundtracket till filmen på Spotify. 

goodbye-lenin                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lördag: Vaknade tidigare än vanligt. Ljuset formligen skrek i ögonen men klockan var ju bara sju… dumheter tänkte jag och försökte somna om… Det gick ju naturligtvis inte förrän persiennerna åkt ner och stängt ute ljuset.  Upp vid nio istället vilket också är i ottan för mig på en lördag. Men well.. varför ligga kvar när man inte kan sova ändå? So.. vi käkade lite frukost och begav oss ut på en sjukt skön promenad som resulterade i jättemånga fina bilder som kan beskådas på Elins blogg hej henning! Hon tog lite kort där i morgonljuset i vårt kök också… vackert blev det och dem kan beskådas här: Freakout  Vi lyckades pricka in en secondhand butik också och jag fick med mig en blå skjorta som jag inte vet om jag ska våga använda och sen ett sånt fint broderi.. som var FELSTAVAT!! =D Sjukt kul! Jag var bara tvungen att köpa det! 

 

Wrong, wrong, wrong is sooo right!

Wrong, wrong, wrong is sooo right!

 

Sen så kom vi hem.. Drack lite kaffe för att sen varva upp och dra till Universeum. 

Max, Elin, Tanne o Amanda ramlade sedan runt i ett par timmar bland apor, konstiga manicker, musikapparater, papegojor, hajar och allt möjligt annat… sjukligt kul hade vi och att det regnade i den artificiella regnskogen är ett minne som inte kommer släppa i första taget =) 

Sen hittade jag en sjukt fet grej i Universeums shop! En robovoice-manick för 149 kr! Såg ut som en megafon ungefär.. Min förkärlek för leksaker som låter och konstiga grejer i allmänhet väcktes.. Men! Det blev inget köp. Ty jag fick en släng av vuxenhet och lät bli att kasta mig ut i Impulsköpsland. Dock så har jag tänkt på manicken hela dan så det får nog bli ett planerat köp sen.

På kvällen blev det mys med lite folk i lägenheten, vin, Miles och en massa annan bra musik och tja.. Melodifestival. Det blev två läger eftersom Elin, Jag, Tanne o Amanda vägrade kolla på skiten.. Så vi satte oss i köket och lyssnade på Håkan Hellström istället.. sen flamsade vi bort kvällen i ett rasande tempo och tillslut så blev alla sugna på mörkerkurragömma! Så det lekte vi mitt i natten. Sex personer i en trea blev tillslut lite för lätt… För få gömställen liksom. Men innan dess hann nog alla skita på sig nån gång av förvånad kontakt med andras kroppsdelar där man minst väntar dem! Till ex. att hitta en arm invirad i en dammsugarslang.

 

Söndag: Skilsmässa.

Elin åkte vid ett.. det kändes sorgligt… Vi hade ju så mycket kvar att göra.. så många fler promenader att gå. Tur att det finns mer tid nån annan helg! Men vi hann med ett fulfint kort framför badrumsspegeln innan vi skiljdes iallafall.

 

 

Som syskon.

Som bär!

Ett svar to “Hyyeello weekend!”

  1. Elin mars 16, 2009 den 8:21 f m #

    Hahaha, åh den där väggbonaden! I love it!! 😀
    Hiiimlans fin beskrivning av en himlans fin helg, du! Vi är ju grymt snygga! Haha!

    Ja det var så mycket mer man ville hinna med, en helg är verkligen inte lång tid. Men musiklyssnarhelg och liseberg MÅSTE vi bara fixa. Och så har vi ju påsk! 🙂 KRAMS!

Kommentera

