Sunday is a good day

8 Mar

 

No bloody sunday's here!

No bloody sunday's here!

Det har vart en skön söndag idag! Jag lever fortfarande på lyckoruset som uppstod igår kväll på konserten vi framförde.. Och det har liksom bara fortsatt för det har verkligen vart en skön dag! 

 

Den enda negativa biten var imorse.. vaknade alldeles för tidigt! Runt åtta så slog jag upp ögonen och undrade om det var tillåtet att gå upp.. Men klockan var ju bara åtta och kroppen skrek åt mig att ligga kvar. Så jag låg och halvsov till halvtio då jag gick upp. 

Frukost med fil, müsli o kaffe… vanligt men gott! Ett avsnitt Six feet under till frukosten = ännu goare!

Sen iväg till jobbet för att lämna tillbaka skåpbilen som kom till sjukt mycket användning igår.. tog med mig skejten dit och åkte lite samtidigt som jag lagade pyspunkan på min vanliga bil. Det var absurt kul att åka! Men verkstans golv är fullt av småsten och skit… så jag flög i vid båge ett par gånger mot det hårda, hårda golvet… =)

Sen hem till människorna i lägenheten.. film.. och vilken film sen! A beautiful mind var bland det finaste jag sett och jag började snyfta inte en utan två gånger under filmens gång.. Fantastiskt vackert och sorgligt…

Sen sushi! Denna underbara maträtt! Men 12 bitar var i mesta laget och jag blev precis hur mätt som helst..

Efter det hade vi utmaning om att göra saker vi inte tyckte om. Jag vurmar för att utrota oliver från jordens yta… så naturligtvis skulle jag ge mig på att äta tre oliver vilket nästan fick mig att spy och snörpa oerhört mycket på munnen… Jag kan verkligen inte äta skiten!!!

Tanne skulle lära sig att dricka kaffe bestämde vi… Men det gick ungefär lika illa där. Efter 3 sippar gav han upp och gav resten till Amanda o mig (mer kaffe till oss, yeeess!)

David skulle testa snus. Han testade, tyckte det smakade kattpiss, men hade trots detta snusen inne under läppen i iallafall en minut! En hjälteinsats!

Amanda fick tyvärr inget test för vi kom inte på nåt bra… Förutom att vi ville att hon skulle äta mögligt bröd men det avslogs snabbt med tanke på sjukdomsrisken. Men snart så ska vi nog hitta nåt som du ska lära dig att tycka om eller iallafall få i dig en liten stund!! =D

 

Resten av kvällen har flutit på i skönt tempo med lite nervositet för att ansökningen till Ljungskile folkhögskola skulle bli absolut korrekt.. men det tror jag att den blev… det är iallafall för sent nu. Igenklistrat och klart är det! (fick nästan en papercut på tungan när jag slickade igen det.. läskigt)

Sen så bytte jag och Elin blandband med varandra som vi gör ibland… sjukt fina blandband blev det (och det blev nog oavgjort Elin. hihi!)

här är dem!

Max´s  Gladgladglad!

Elin´s slutlåtar

2 svar to “Sunday is a good day”

  1. Elin mars 9, 2009 den 8:36 f m #

    En fantasisk dag sannerligen 🙂 Sushi och skateboard, det kan knappast bli bättre i livet tror jag. Frågan är om jag vågar ta med skaten till gbg?
    Ja det blev faktiskt oavgjort, men himla fina listor blev det. Perfekt för två olika sortes söndagshumör. Det glada eller det vemodiga…
    fler sånnahär inlägg efterlyser jag!

  2. Elin mars 9, 2009 den 8:38 f m #

    sv: har icke varit på bokmässan i gbg, även om man kunde önska…

Kommentera

