Helt plötsligt sitter jag här

15 Feb

och känner mig tom igen.

Livet är verkligen berg o dalbana. Har inte tänkt på Alla hjärtans dag på ett emotionellt sätt en enda gång sen jag fick reda på att den var idag (fick reda på det igår) utan jag har avfärdat det som trams all the way. Jag tycker fortfarande att det är trams but still… Ändå så sitter jag här och känner mig trots allt ensam.

Samtidigt så är det kanske inte så att det beror på Alla företags dag utan att det snarare är ett tillstånd som infinner sig vissa tillfällen. Fast idag får man det kastat i ansiktet =)

Högtider borde vara till för dem som idag inte kan njuta av dem.. Det är ju trots allt så att alla högtider innehåller klämda personer. Utstötta, ensamma människor som inte har ett skit att fira eller nån att fira det med.

I en utopi jag önskar fanns så tog människor hand om varandra.. Låt oss inte bara hoppas utan försöka göra något åt det.

Pretentiöst är det… men jag önskar det verkligen.

Ett svar to “Helt plötsligt sitter jag här”

  1. Elin februari 17, 2009 den 1:19 e m #

    Man lider för konsten, min vän. Ensamhet och tomhet hör konstnärslivet till.
    Men det är skit att högtider då man ska bry sig om varandra gör människor ensamma och ledsna. Verkligen.

Kommentera

