Happiest Lion

15 Feb

l_5e89832b1fa64a13bde802321e17c38f Tänk! Det är första gången jag får en friend request på Myspace från en artist jag   verkligen börjat gilla. Vanligtvis är det mest skit man får genom dem förfrågningarna. Men den här killen till vänster här är det andra bullar med. Han lystrar till namnet Cale Groh och spelar musik som aliaset Happiest Lion. Innerlig pop med tydliga influenser från så vitt skilda artister och band som The Postal service och Beirut… Jag hör även små små drag som påminner mig om Teitur’s första skiva Poetry and Airplanes.

Nu nämner jag en massa namn i samma andetag.. Men trots detta så tycker jag det låter unikt. Det är riktigt riktigt bra! Och blandningen på skivan Homemade som är hans första är skön samtidigt som det aldrig blir spretigt. Det håller ihop!

Det är svårt att hitta ett exakt spår på skivan som blir nån slags favorit.. Hela skivan är sådan så att man utan problem lyssnar rakt igenom.. Men om jag måste välja ett spår blir det nog finfina Daffodil Bouqet.

Annat som är värt att nämna är att denna amerikan tipsade mig om svenska band som jag inte hade en aning om att dem fanns! Jag ska skriva om dem här senare tänkte jag.

I allafall… Jag hoppas på Happiest Lion! Han borde vara en upcomer i den här delen av musikvärlden och jag tror att förr eller senare kommer ni få höra mer om honom.

Hans skiva är upplagd för gratis nedladdning och om ni klickar på bilden nedan så hamnar ni på nedladdnings sajten!

Men som det står på hans hemsida ”Sharing is caring”. Så se till att ni sprider det vidare =)

l_b0db127eb83b452fa1538f0209b8324b

Ett svar to “Happiest Lion”

  1. ella februari 16, 2009 den 3:03 e m #

    mysig faktiskt!

Kommentera

