Sparklehorse ,Wilco, Flying V’s och Hemkomsten

5 Jan

Hemkommen till göteborg igen! Utvilad och pigg faktiskt. Så nu ska här tas tag i alla saker som ska göras!

Börjar med musicreport: På senaste tiden har jag som alla andra lyckats komma över ett av de eftertraktade gratiskontona som Spotify skämmer bort vissa med. Tjoho och tjotjim för Spotify är ju faktiskt lysande!

Och iomed Spotify har det kommit in ny musik i mitt huvud så fort och lätt så jag blir alldeles rusig av lycka! På den korta tiden som jag haft det så har jag bland mycket annat upptäckt: Fantastiska Sparklehorse, Ruffiga Radioclit och kanske den bästa upptäckten: Wilco’s album a ghost is born. Det var längesen jag lyssnade på en skiva med en sån självklarhet… En verkligt supersuperbra skiva!!

De vanliga sätten att få tag på den:

På cd

På grooveshark

Eller ladda hem men tyvärr så hittade jag ingen bra torrent för den..

Oh, oh, oh! En av dem roligaste sakerna med att vara i V-ås är ju att man får shoppingmani! Lustigt med tanke på att Västerås har mycket sämre utbud än Göteborg.. Men det är nånting med att man inte är hemma! Att man får busa lite extra! Så jag passade på att busa och köpte mig en Elgitarr. JA det är en flying v och JA det är kanske en av världens mest utskällda gitarrer. MEN. Den är så sjukt snygg! Och sexig. Jag kunde inte låta bli den! Mammon tog ett fast men vänligt grepp om min axel och talade uppfordrande till mig att ”den där borde du faktiskt ha!”

Så det blev ingen kamera den här gången heller… Lite surt. Men en gitarr kändes nästan bättre! Jag är ledsen kamera. Men du får vänta ett tag till på att bli köpt.

SWOOOSH! Den går ju i typ raketfart fast den ligger still!

SWOOOSH! Den går ju i typ raketfart fast den ligger still!

4 svar to “Sparklehorse ,Wilco, Flying V’s och Hemkomsten”

  1. Mimmi januari 6, 2009 den 10:58 f m #

    Haha..det bästa är ju att lilla hamburgerråttan ligger bredvid.=)

    • moochiecoochie januari 6, 2009 den 12:12 e m #

      ja visst är han söt? =)

  2. Gustaf Lundh januari 7, 2009 den 9:12 e m #

    Trevlig blogg max! Skall försöka återkomma hit. Sparklehorse står mig väldigt nära, så även kul att läsa att du funnit dem! När jag är som mest melankolisk sätter jag på titelspåret till dreamt-skivan(sista spåret)… sjuk låt, så jävla långsam men så otroligt uppslukande….

    tack för myspace-kommentaren förresten, värmande!

Kommentera

