Joy to rifles, megaphones and handgrenades

26 Nov
Så kan det gå.

Så kan det gå.

Tillåt mig le över mitt förra inlägg..

Ja, nu har jag vaknat upp ur min rosa dröm. Har vart arg hela förmiddagen idag, släppte inte förrän jag verkligen inte orkade vara arg mer. Arg på allt som kom i min väg och jag fattar egentligen inte varför. Dålig dag kan ju vara den enkla förklaringen men jag tror att min hjärna fick nog av allt fint som fanns i mig i måndags och igår så jag var tvungen att bejaka alla puckade sidor en stund. Ja. Karma heter det ju i andra religioner än kristendomen och det kanske hände =) (se bild ovan) Fasttejpad av arbetskamrater som hade fått nog. Nu är det så att jag faktiskt gick med på det (Att tycka det är kul är det bästa sättet att avvärja ett hämndförsök och det var roligt ända tills tejpen skulle bort) men det var ändå ett hämndförsök från deras sida. Orsaken var att jag försökte linda in christopher i tejp alldeles fredligt i lunchrummet..

Annars tycker jag det är spännande hur känslor i människan tenderar att ta ut varann… Ont byts mot gott mot ont mot gott i hela evigheten… växlingen mellan våra viljor i att göra gott respektive ont är helt klart intressant. Hur det kan skifta så snabbt mellan rosa och svart.

Oh well… jag antar att jag bara är en sån där humörmänniska.

Förövrigt så vill jag tipsa om en annan väldigt bra blogg. Läs Reaktiv. Idag skrev han läsvärt om Ipred. Något som alla borde läsa på om så att vi förstår att vi håller på att bli en polisstat där privatpersoner och företag får jaga privatpersoner och lämna ut deras uppgifter till filmbolag, polis och åklagare. Och precis som Christoffer skriver så handlar det tamejtusan inte om huruvida musiker och filmskapare ska ha betalt eller inte utan om integritetskränkning på högsta nivå. Läs och tänk.

Puss och kram.

5 svar to “Joy to rifles, megaphones and handgrenades”

  1. KatBat november 27, 2008 den 9:21 e m #

    eh. låter som pms.

  2. moochiecoochie november 27, 2008 den 9:38 e m #

    hahaha! =D tanken har slagit mig..

  3. Christoffer november 28, 2008 den 11:06 f m #

    Sedär, helt fint! Och om inte annat så är ju IPRED ett bra mål att få avreagera sig på.

  4. moochiecoochie november 28, 2008 den 4:49 e m #

    helt klart Christoffer! helt klart.

  5. Jonathan Fors november 28, 2008 den 6:46 e m #

    Max, kolla länken. Du skrev wordpress.se istället för .com, så man kommer fel.

    Bra skrivet för övrigt!

Kommentera

