Västmanland/Västerås

21 Nov
En västeråsares syn på saken.

En västeråsares syn på saken.

Alltså. Vad är det med ens hatkärlek till sin hemstad? Eller snarare hemregion.. Vad är det som är så hemskt?

Är det en flykt från sig själv? En chans att kunna se sig själv utifrån ett par år? För att sen komma på att man vill tillbaks? Jag skulle ju i min enfald kunna säga att ”Jag tänker aldrig flytta tillbaks.” Men det har ju inte jag nån aning om även om det känns som ett ljusår bort att flytta tillbaks till Gurkstan nu.

Oh well.. Skit samma. Jag lever i Göteborg. Nu.

och jag tänker minsann aldrig flytta härifrån!

3 svar to “Västmanland/Västerås”

  1. Mimmi november 21, 2008 den 8:26 e m #

    Åh…det är så sant!=) Pest eller kolera… haha=)

  2. Christoffer november 21, 2008 den 10:13 e m #

    Haha, jag tänkte också lite sådär förut, men nu känner jag att det inte spelar lika stor roll. Jag är nöjd så länge jag inte känner mig fast nånstans.

  3. moochiecoochie november 22, 2008 den 9:16 f m #

    Hm.. ja. Det är nog sant.. det är känslan av att sitta fast i massa gammalt elände som man vill bort ifrån… har man lyckats fly den känslan så har man kommit långt!

Kommentera

