Att göra eller inte göra.

17 Nov

Den senaste tiden har varit full av Do’s and Dont’s…

Victory for me!

Victory for me!

Do’s:

Blogga! Har insett att det är ju hur kul som helst att sitta och ordbajsa varje dag och känna sig duktig, kreativ och dessutom få uppskattning för det! hoho..

Ta trumlektioner och öva. Sjukt peppigt! Har tagit tre lektioner hittills och det är absurt vad man mycket man missat när man har vart självlärd i hela sitt liv.. Ett stort framsteg! Motivationen ökar.

Raka munkfrisyr. Det var lätt värt alla garv och reaktioner som blev. Den positiva avkastningen: Första pris i utklädnadstävlingen på maskerad i Lerum, En försäljare på jobbet som skrattade i 5 minuter oavbrutet och storgrät + många många andra sjukt roliga reaktioner och det största pluset var (som jag redan skrivit om) att få ett körkort där man ser 20 år äldre ut! obetalbart!

Bli av med körkortet. Detta har öppnat nya vägar! Jag är numera superpositiv anhängare till kollektivtrafik (alltså jag hatar ju västtrafik såklart men kollektivtrafik överlag är ju kanon) och vardagsmotion blev plötsligt ett faktum.. Jag måste ju springa till bussen varje morgon.

oh no... gjorde jag detta??

oh no... gjorde jag detta??

Dont’s:

Att skriva en skämtsam historia om att man fick cancer och blev strålbehandlad (folk tror på det)

Reta sin jobbarkompis till borderline-tillstånd.. tre fingertopps stora färgduttar på hans overall blev ett stort penseldrag med hammarlack på mig (frågan är om det borde vara med på do’s också för det var nästan värt det)

Bli av med körkortet. Det VAR inte bra. Har krånglat till väldigt många saker.. B.la flytt av trummor, arbeten ute på fält i jobbet m.m.. Men tack alla vänner som har kört och hjälpt mig med allt denna tid! tack tack tack!!

Vara dålig i magen och gå på fest. ALDRIG MER!! pinsammare har jag knappast vart med om. Och hur ni än frågar så kommer ni aldrig få reda på vilken fest.

så… en god liten lista! visdomar som livet sveper med sig i ett litet huj!

5 svar to “Att göra eller inte göra.”

  1. Mimmi november 18, 2008 den 8:01 e m #

    Haha! Fy, vad bäst. Underbara listor kära du. Dålig i magen är aldrig bra, ät probiotika.=) Puss

  2. moochiecoochie november 18, 2008 den 8:52 e m #

    Haha nää.. det var galet!

    vad är probiotika för någe??

  3. Christoffer november 19, 2008 den 1:50 e m #

    Haha, munkfrillan är ju helt bäst! Jag gjorde faktiskt en tonsur på en kamrat nån gång i gymnasiet. Det är alfafrisyren.

  4. Mimmi november 20, 2008 den 8:08 e m #

    Motsatsen till antibiotika som slår ut hela tarmfloran under sina härjningar. Probiotika bygger upp tarmfloran igen med goda bakterier. Mkt bra för oroliga magar. =)

  5. moochiecoochie november 20, 2008 den 9:30 e m #

    mimmi.. vart köper man eländet då??? aj really need it =)

    och jag minns christoffer! av någon anledning så var jag med och såg när han var sådär fin i håret =D tror vi träffades på biblioteket och hängde..

    lätt en alfafrisyr! alfa och missförstådd punkattityd i ett.

Kommentera

